Hemlis 4

Jag har anmält mig till Hemlis 4 hos http://www.stickamera.se/. Ska bli spännande att se vad som dyker upp i brevlådan. Här är i alla fall svaren på frågorna inför Hemlis 4:

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Ull är en favorit. Gillar bomull också, speciellt nu till sommaren. Lin är ju också spännande... Har inte stickat något i ren akryl än.

2. Vilka är dina favoritfärger? Jag älskar klara färger. Finns inget bättre än färgglada saker! Pastell fungerar också! Har mest svarta kläder, dock!

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Jag gillar inte murriga färger, brunt och sånt.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) Gillar rundstickor och jumperstickor. Tycker det är lite jobbigt med strumpstickor, men övar för fullt upp färdigheten med dem! Har inget emot något material...

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Mittemellan, nybörjare när det gäller strumpstickning, men vill gärna lära mig!

6. Dricker du kaffe? Te? Hinkvis med kaffe!

7. Är du allergisk mot något? Jordnötter

8. Vilken slags musik tycker du om? Allätare, men lyssnar egentligen inte så mycket på musik.

9. Favoritgodis? Choklad!

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? Håller på lite med pärlor.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Pulsvärmare, halsdukar, vantar och mössor. Håller på med min första tröja just nu och det är ju också skojigt!

12. Prenumererar du på någon sticktidning? Nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? En snygg bolero eller sommarkofta.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Ja, det händer. Har 16,5-17 cm runt handleden.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Jajamensan!

16. Stickar du sockor? Nej, men vill hemskt gärna lära mig!

17. Vad har du för fotstorlek? Min fot är 23 cm lång och 23 cm i omkrets på det tjockaste stället.

18. När fyller du år? 21 oktober

19. Stickar du med pärlor? Nej, för pilligt för mig!

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? Läser allt!


image18

Kommentarer
Postat av: Boel

Hej,

Kul att du hittade till min blogg! Den svarta tröjan är i ett mönster från Yll & Tyll (kolla deras hemsida så tror jag du hittar den). Modellen är härlig men garnet gillar jag inte att sticka i.

Boel/Saltflingan

2008-05-05 @ 16:21:41
URL: http://saltflingan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0