Magtrubbel...

I söndags så fick jag en sån hemsk smärta i höger nederdel av magen, nästan ljumsken. Fick rådet att åka in till akuten. Det hela slutar med att jag läggs in och en blindtarmsoperation väntar runt hörnet. Somnar morfinpåverkad och vaknar på morgonen utan feber. Ny blodprov visar endast ett litet spår av infektion, så operationen skrinläggs. Smärtan blir bättre och bättre under måndagen, så jag åker hem på kvällen för att få sova i en egen säng! (Halleluja!!)

Tisdagen går bra, har inte speciellt ont, så jag går till skolan på onsdagen. Hade fått sent återbud, så jag grejade med lite journalarbete istället för patient. Det var dock inte så lätt, eftersom jag bara blev sämre och sämre för varje minut som gick. Jag gick hem och la mig och vilade och det hela blev lite bättre...och sen sämre igen!

Jaja, i alla fall så har jag fortfarande ont - inte lika mycket som jag hade i söndags, men tillräckligt mycket för att tycka att det är jobbigt. Imorgon blir det nog en tripp till vårdcentralen. Hoppas de tar emot en trots att man inte har någon feber...

Tjo!


517054-1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0