Bokfynd på sjukhuset!

Fyndade tre böcker för 10 kronor igår på sjukhusbiblioteket på NUS. Började läsa den ena Feber av Karin Ström när jag kom hem. Handlar om en tjej, Effra, som flyttat till Stockholm för att satsa på musik. Hon träffar en kille som sätter sig i hennes hjärta, men som verkar, än så länge, vara ett riktigt svin.

Kan inte hjälpa att dra liknelser, både i handlingen och i språket, mellan denna bok och Cigarett av Per Hagman och därmed även Less than Zero av Bret Easton Ellis. Hon har till och med citerat ur Rules of Attraction av Ellis.

Feber verkar vara en ganska bra bok ändå. Dock föredrar jag Bret Easton Ellis - originalet!?

Har stickat klart en mössa ikväll... Den passar inte mitt huvud, tyvärr. Den räcker inte riktigt ner till öronen. Funderar på att sticka in en resår längst ner eller ge bort den till någon med ett mindre huvud än mig. Bild på det fina mönstret kommer imorgon, tror jag! ;)

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Sofia K

Godmorgon, du måste läsa ganska mycket för att göra de där liknelserna :P Ha en bra dag!

2008-05-02 @ 09:27:41
URL: http://sofiakpa.blogg.se
Postat av: Annapuh

HejAnnakajsaelisabeth! :)
Tack för titten. Nej, jag tycker absolut inte att Log Cabin Socks är svåra. Grovt garn och enkel beskrivning!
Mvh Annapuh

2008-05-03 @ 21:29:31
URL: http://annapuh.blogdrive.com
Postat av: sticksmurf

hej!

Tack för snälla kommentaren om mina Spirogyra. Jag har använt ett av mina favorit garner som heter Araucania Nature Wool, köpt hos Marias garn i sthlm.

2008-05-05 @ 12:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0